سئوکار قسطی اگر از یک سئوکار بپرسید شغلش چیست، ممکن است قبل از پرسیدن سوال شما مکث کند و شروع به مبارزه با خودش کند. احتمالا بعد از پاسخ به سوالتان با جمله «من سئو هستم» نگاه عجیبی خواهید داشت.
در واقع، آنها ممکن است پاسخ ساده تری به سوال شما بدهند: “من روی طراحی وب سایت کار می کنم تا رتبه بالاتری در گوگل کسب کنم.” بسیاری از افراد از این پاسخ راضی هستند و آن را در ذهن خود بسیار جالب می دانند.
سئوکار قسطی
بسیاری از سئوکارها کار روی کار را به یک چالش تبدیل می کنند. اما اگر همه توجه کنیم، می بینیم که هرکسی در هر شغلی،
اگر بخواهد کار خود را با جزئیات بیشتر توضیح دهد، احتمالاً همه ما که در آن زمینه کار می کنیم گیج می شویم و در یک نقطه، ما او کاملاً دچار می شویم. گیج شده تبدیل ما نمی فهمیم طرف مقابل چه می گوید.
اما در صنعت سئو دو موضوع ارتباط و شفافیت بسیار مهم است. بنابراین، می توان به روشنی به این سوال پاسخ داد: “سئو کار کیست؟”
سئو یا بهینه سازی موتور جستجو به افراد کمک می کند تا محصولات و اطلاعات مورد نظر خود را به راحتی از طریق موتورهای جستجوی گوگل و بینگ پیدا کنند.
یک متخصص سئو یا متخصص سئو مواردی را که باعث محبوبیت آنها در موتورهای جستجو می شود را تجزیه و تحلیل و مطالعه می کند و با اجرای استراتژی ها و تلاش ها سعی در بهبود نتایج برای یک سایت خاص دارم.
هدف نهایی از این کار افزایش سطح ترافیک وب سایت با استفاده از کلمات کلیدی و موضوعات است. به گونه ای که کاربر با ورود به سایت جذب می شود و در عین حال وب سایت بر اساس الگوریتم های پیشنهادی گوگل طراحی می شود.
موتورهای جستجو همیشه در حال تغییر هستند و سئو باید اطلاعات خود را بر این اساس به روز کند.
در اینجا او ماهیت کار را با یک مثال به شما نشان می دهد. به عنوان مثال کلمه کلیدی “SEO” را در نظر بگیرید. نتایج جستجوی این کلمه در سال های گذشته به شرح زیر بود:
سئو جستجوی قدیمی
در آن زمان (سال 2011) در رتبه های اول و دوم ویکی پدیا و گوگل قرار گرفت و بقیه نتایج جستجو متعلق به آژانس های خدمات سئو بود.
اما نتایج جستجو برای این کلمه کاملا متفاوت است و به شرح زیر است:
جستجوی جدید سئو 1
در یک نگاه متوجه می شوم که دیگر هیچ آژانس خدمات سئو در صفحه اول نتایج نیست، در عوض سایت های آموزشی جایگزین آن شده اند.
گوگل متوجه شده است که افرادی که کلمه SEO را جستجو می کنند به دنبال کلیک بر روی سایت هایی هستند که اطلاعاتی در مورد موضوع ارائه می دهند. الگوریتم گوگل برای پاسخ به این تقاضای کاربر تغییر کرده است.
یک سئوکار حرفه ای باید بتواند این تغییرات را شناسایی کند، معنای آنها را بفهمد و استراتژی های جدیدی را با آنها برای یک وب سایت پیاده کند. به همین دلیل آژانس های خدمات سئو شروع به توسعه وبلاگ و آموزش سئو کردند.
یک متخصص سئو دقیقا چه کاری انجام می دهد؟
فاکتورهای زیادی در رتبه بندی سایت ها دخیل هستند و تعیین اینکه کدام عامل در رتبه بندی یک سایت خاص بیشترین اهمیت را دارد می تواند دشوار باشد. فعالیت یک متخصص سئو تنها به چند ترفند و بک لینک در اینترنت محدود نمی شود.
یک متخصص سئو باید همیشه به دنبال کلمات کلیدی محبوب باشد و راه هایی برای افزایش بازدید سایت پیدا کند. به دنبال این افزایش ترافیک، احتمال دریافت نظرات افزایش می یابد.
موتورهای جستجو
بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو به معنای آگاهی از این عوامل و راه اندازی تاکتیک های جدید و مناسب است.
با این حال، با تغییر روش کار موتورهای جستجو، دیگر نمی توان به روش های قدیمی سئو اتکا کرد. سئوی مدرن فراتر از تکیه بر کلمات کلیدی و متا تگ ها است.
فاکتورهای زیادی وجود دارد که سئوکاران باید به آنها تسلط داشته باشند و این موضوع به مهارت بالایی نیاز دارد.
به طور کلی، یک متخصص سئو باید بتواند موارد زیر را درک کند: